Creëer consistentie in elke omgeving met Time Timer®
Voor studenten met een beperking is consistentie de sleutel. Het gebruik van dezelfde tools en strategieën op school, thuis en in de gemeenschap kan ongelooflijk nuttig zijn, omdat het een gevoel van vertrouwdheid en voorspelbaarheid geeft waardoor leerlingen zich meer op hun gemak voelen en meer vertrouwen hebben in hun capaciteiten in meerdere omgevingen.
Een van de beste manieren waarop we kunnen zorgen voor consistentie tussen school, thuis en de gemeenschap, is door in alle omgevingen dezelfde hulpmiddelen te gebruiken voor een naadloze overgang. Als een leerling bijvoorbeeld een visuele timer gebruikt om zijn tijd te beheren en op school bij zijn taak te blijven, kan het ongelooflijk nuttig voor hem zijn om exact dezelfde timer thuis te blijven gebruiken. Zo is de leerling al bekend met de werking van de timer en kan hij deze gemakkelijk integreren in zijn dagelijkse routine.
Voordat we ingaan op het gebruik van een visuele timer in verschillende omgevingen, laten we het eerst hebben over waarom het gebruik van een visuele timer zo nuttig kan zijn! Door een visuele weergave van de tijd te bieden, kunnen timers studenten helpen hun tijd beter te beheren, bij hun taak te blijven en zelfs te helpen bij overgangen tussen activiteiten. Het opnemen van visuele timers in dagelijkse routines kan structuur en ondersteuning bieden aan studenten met een beperking, waardoor kinderen kunnen slagen in zowel academische als onafhankelijke levensvaardigheden, terwijl het timemanagement wordt versterkt.
Tips voor het gebruik van visuele timers op school
Tips voor het gebruik van visuele timers thuis:
Tips voor het gebruik van visuele timers in de leefgemeenschap:
Meer tips voor het gebruik van visuele timers op school, thuis en in de gemeenschap:
En als u merkt dat een visuele timer effectief is op school, thuis en in de gemeenschap, overleg dan met uw IEP-team om de visuele timer in het accommodatiegedeelte van het IEP te laten schrijven. Dit zorgt ervoor dat de visuele timers worden vermeld als een vereiste ondersteuning voor de dag van uw kind of student.
Over onze Gastschrijver
Catherine Whitcher, M.Ed. – Oprichter van Master IEP Coach® Certificate en mentorschapsprogramma’s, presentator van de Special Education Inner Circle Podcast. Helpt ouders, leraren, beheerders en therapeuten om de Idea Bringers, Solution Finders en Team Builders aan de IEP-tafel te worden door landelijke IEP Leadership & Strategy-trainingen te geven.